Informujemy, iż z dniem 25 maja ulega zmianie Regulamin korzystania z usługi Poleceń zapłaty. Istotą zmiany jest usunięcie wykazu kwot prowizji od czynności związanych z usługą polecenia zapłaty obciążających Klienta (lokatora) wraz z wprowadzeniem zapisu, iż prowizje te zależą od taryf opłat i prowizji funkcjonujących indywidualnie dla rachunku i banku klienta (mieszkańca) zlecającego tą usługę. 

Wbrew wcześniejszym informacjom o wysokości obciążeń klientów, jakie bank PKO BP przekazał ChSM przed zawarciem umowy, a jakie Spółdzielnia rozpowszechniła potem w dobrej wierze wśród mieszkańców, po rozpoczęciu wdrażania tej formy płatności z początkiem bieżącego roku do Spółdzielni wpłynęły informacje od niektórych mieszkańców, iż mimo że posiadają oni rachunki w PKO BP, bank ten pobiera prowizję od każdorazowo zrealizowanego w ramach tej usługi przelewu. Mimo niezwłocznej interwencji (reklamacji) Spółdzielni w oddziale banku a następnie u Rzecznika praw klienta PKO BP, Bank zastosował i stosuje nadal, zasadę iż to bank Klienta (lokatora) oraz rodzaj posiadanego rachunku przesądza o tym czy jakakolwiek prowizja od poszczególnych czynności związanych z usługą polecenia zapłaty jest pobierana, a jeśli tak, to w jakiej wysokości. Nie jest zatem w tej sytuacji możliwe podanie ujednoliconych stawek w Regulaminie wiążącym ChSM i mieszkańców, a jedynie skierowanie w tym zakresie do indywidualnych taryf banków. Poniżej publikujemy Regulamin w zmienionym brzmieniu.

Regulamin korzystania z usługi Poleceń zapłaty dla mieszkańców i użytkowników lokali w zasobach Chorzowskiej Spółdzielni Mieszkaniowej

Zarząd ChSM

 

DRODZY MIESZKAŃCY!!

Przekazaliśmy Państwu zawiadomienia o Walnym Zgromadzeniu Chorzowskiej Spółdzielni Mieszkaniowej, które odbędzie się w dniach 19-22.05.2025r.
Niestety w tym samym czasie, do Państwa skrzynek pocztowych zaczęto kolportować anonimowe ulotki zawierające kłamliwe hasła o rzekomych nieprawidłowościach w Chorzowskiej Spółdzielni Mieszkaniowej. 

Informujemy mieszkańców naszej Spółdzielni z całą stanowczością, że:

  1. Nie ma żadnego postępowania Prokuratury wobec Spółdzielni. Spółdzielnia nie przyznaje mieszkań. Spółdzielnia opiera swoją działalność na przepisach ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych, a zwykłe pomówienia świadczą o braku wiedzy o jej działaniu.
     
  2. Chorzowska Spółdzielnia Mieszkaniowa jest poddawana stałej, jawnej kontroli różnych organów np.: Biegłego Rewidenta, Lustratora, które nie wykazały żadnych nieprawidłowości, wynik finansowy Spółdzielni jest dodatni.
     
  3. Kłamliwe insynuacje wobec Zarządu Chorzowskiej Spółdzielni Mieszkaniowej były powielane także przed poprzednim Walnym Zgromadzeniem m.in. za pośrednictwem serwisu Facebook czy materiałów dostarczanych do skrzynek pocztowych. W efekcie ustalenia sprawcy,  osoba dokonująca pomówień, chcąc uchronić się od odpowiedzialności karnej, zamieściła w mediach oficjalne przeprosiny.
     
  4. W Spółdzielni wykonawcy wybierani są w jawnych procedurach zgodnie z obowiązującym w Spółdzielni Regulaminem, a prace wykonywane są rzetelnie i odbierane przez inspektorów nadzoru.
     
  5. Prosimy naszych mieszkańców o rozwagę i unikanie bezkrytycznego przyjmowania treści szkalujących Chorzowską Spółdzielnię Mieszkaniową. 
    Anonimowe hasła bez podpisu konkretnych osób, świadczą o ich nieprawdziwości. Zarząd zgłosił powyższą sprawę do organów ścigania.

 

Z poważaniem
Zarząd ChSM