Regulamin
Zarządu Chorzowskiej Spółdzielni Mieszkaniowej
w Chorzowie
Podstawa prawna:
- ustawa z dnia 16 września 1982r. – Prawo spółdzielcze,
- ustawa z dnia 15 grudnia 2000r. o spółdzielniach mieszkaniowych,
- Statut Chorzowskiej Spółdzielni Mieszkaniowej.
§ 1
- Zarząd składa się z 3 członków – prezesa, zastępcy i członka Zarządu.
- Prezesa, zastępcę i członka Zarządu wybiera i odwołuje Rada Nadzorcza.
- Z członkami Zarządu zatrudnionymi w Spółdzielni Rada Nadzorcza nawiązuje stosunek pracy na podstawie umowy o pracę stosownie do wymogów Kodeksu pracy.
- Odwołanie członka Zarządu nie narusza jego uprawnień wynikających ze stosunku pracy.
- Członek Zarządu uprawniony jest do złożenia rezygnacji z członkostwa w Zarządzie w każdym czasie. Ust. 4 stosuje się odpowiednio.
§ 2
- Zarząd kieruje działalnością Spółdzielni oraz reprezentuje ją na zewnątrz.
- Zarząd organizuje i prowadzi działalność zapewniającą realizację celów i zadań Spółdzielni.
§ 3
- Do kompetencji Zarządu należy podejmowanie decyzji nie zastrzeżonych w ustawie lub Statucie dla innych organów.
- Zarząd podejmuje decyzje w formie uchwały w następujących sprawach:
1/ przyjęcia w poczet członków Spółdzielni osób, które posiadają prawo odrębnej własności lokalu,
2/ określenia przedmiotu odrębnej własności w danej nieruchomości zgodnie z ustawą o spółdzielniach mieszkaniowych,
3/ a) udzielenia jednemu z członków Zarządu pełnomocnictwa do kierowania bieżącą działalnością gospodarczą Spółdzielni, po uzyskaniu zgody Rady Nadzorczej,
b) udzielenia jednemu z członków Zarządu lub innej osobie pełnomocnictwa do dokonywania czynności określonego rodzaju lub czynności szczególnych.
4/ zwołania Walnego Zgromadzenia,
5/ przyjęcia projektów uchwał do przedstawienia Walnemu Zgromadzeniu,
6/ przyjęcia sprawozdań do przedstawienia Walnemu Zgromadzeniu i Radzie Nadzorczej,
7/ zwołania zebrań wspólnot mieszkaniowych zarządzanych przez Chorzowską Spółdzielnię Mieszkaniową,
8/ przyjęcia regulaminów i innych przepisów wewnątrzspółdzielczych niezastrzeżonych do kompetencji innych organów,
9/ zaciągania kredytów bankowych. - Zarząd podejmuje decyzje kolegialnie, w szczególności w następujących sprawach:
1/ zawierania umów o ustanowienie spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokali mieszkalnych,
2/ przyjęcia projektów uchwał do przedstawienia Radzie Nadzorczej,
3/ zawierania umów najmu i dzierżawy,
4/ zawierania umów z kontrahentami,
5/ spisywania w ciężar pozostałych kosztów operacyjnych,
6/ nabycia lub zbycia środków trwałych, których nabycie lub zbycie nie jest zastrzeżone w Statucie do decyzji innych organów Spółdzielni,
7/ ustosunkowania się do zaleceń pokontrolnych,
8/ w innych sprawach wniesionych na posiedzenie i uznanych przez Zarząd za wymagające kolegialnych decyzji. - Decyzje w sprawach nie ujętych w ust. 3, pkt. 1-7 mogą podejmować poszczególni członkowie Zarządu na podstawie podziału czynności, o których mowa w regulaminie organizacyjnym Spółdzielni.
- Uchwały Zarządu podlegają rejestracji poprzez nadanie im kolejnych numerów porządkowych.
§ 4
Zarząd działa w oparciu o roczny plan gospodarczy.
§ 5
- Posiedzenie Zarządu zwołuje Prezes:
1/ z własnej inicjatywy - co najmniej 2 razy w miesiącu,
2/ na wniosek jednego z członków Zarządu. - Prezes Zarządu ustala termin i porządek obrad posiedzenia. Porządek obrad powinien przewidywać rozpatrzenie spraw wynikających z działalności Spółdzielni.
- O posiedzeniu Zarządu zainteresowani powinni być zawiadomieni co najmniej na dwa dni przed posiedzeniem.
§ 6
- Uchwały i decyzje Zarządu zapadają zwykłą większością głosów.
- W sprawach pilnych, o ile natychmiastowe zwołanie posiedzenia Zarządu nie jest możliwe, podjęcie uchwały lub decyzji może nastąpić obiegiem, tj. w drodze podpisania projektu uchwały lub decyzji kolejno przez poszczególnych członków Zarządu.
- Członkowie Zarządu nie mogą brać udziału w głosowaniu w sprawach wyłącznie ich dotyczących.
- W posiedzeniach Zarządu mogą brać udział, z głosem doradczym, Przewodniczący Rady Nadzorczej, członkowie Rady Nadzorczej i inne osoby zaproszone.
§ 7
- Posiedzenia Zarządu są protokołowane.
- Protokoły powinny zawierać: datę posiedzenia, nazwiska członków Zarządu i innych osób obecnych na posiedzeniu, porządek obrad, treść podjętych decyzji lub uchwał, a także ewentualne sprzeciwy przeciwko uchwałom lub decyzjom.
Plany, sprawozdania, wnioski, lista obecności i inne materiały, będące przedmiotem obrad, powinny być załączone do protokołu. - Protokoły podpisują członkowie Zarządu obecni na danym posiedzeniu. W przypadku określonym w ust. 4 niniejszego paragrafu sporządza się adnotację w protokole, a podjęte uchwały uzupełnia się podpisem w terminie 7 dni od dnia ich podjęcia.
- Przez obecność w posiedzeniu Zarządu rozumie się także udział w posiedzeniu za pośrednictwem środków teleinformatycznych w postaci jednoczesnej transmisji dźwięku i obrazu.
§ 8
- W okresie między posiedzeniami Zarządu ogólne kierownictwo nad bieżącą działalnością Spółdzielni sprawuje Prezes Zarządu.
- Prezesowi Zarządu w wykonywaniu jego funkcji, o których mowa w ust. 1, podporządkowani są pozostali członkowie Zarządu.
§ 9
- Członkowie Zarządu, kierują podporządkowanymi im bezpośrednio komórkami organizacyjnymi Spółdzielni, zgodnie ze strukturą określoną w regulaminie organizacyjnym Spółdzielni.
- Członkowie Zarządu wydają decyzje niezbędne dla prawidłowej realizacji powierzonych im zadań.
- Prezes Zarządu może wstrzymać wykonanie decyzji członka Zarządu, któremu przysługuje prawo przedstawienia sprawy do rozstrzygnięcia przez Zarząd.
§ 10
- Członkowie Zarządu są zobowiązani uczestniczyć - na zaproszenie - w posiedzeniach Rady Nadzorczej i jej Komisji oraz udzielać potrzebnych wyjaśnień, względnie przedstawiać żądane materiały.
- Zarząd jest obowiązany:
1) dokonywać okresowej analizy wyników działalności Spółdzielni oraz przedstawiać Radzie Nadzorczej odpowiednie sprawozdania i wnioski w tym zakresie.
2) składać sprawozdania ze swej działalności Walnemu Zgromadzeniu.
§ 11
- Oświadczenie woli za Spółdzielnię składają przynajmniej dwaj członkowie Zarządu lub jeden członek Zarządu i pełnomocnik.
- Oświadczenie, o którym mowa w ust. 1, składa się w ten sposób, że pod nazwą Spółdzielni osoby upoważnione do ich składania zamieszczają swoje podpisy.
- Oświadczenia pisemne skierowane do Spółdzielni, a złożone w jej lokalu albo jednemu z członków Zarządu lub pełnomocnikowi, mają skutek prawny względem Spółdzielni.
- W sprawach dotyczących dyspozycji środkami pieniężnymi i środkami trwałymi, oświadczenie woli powinno być składane z zachowaniem przepisów ogólnie obowiązujących w tym zakresie.
§ 12
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 29 maja 2019r.
- Z dniem wejścia w życie niniejszego Regulaminu traci moc obowiązującą regulamin Zarządu Chorzowskiej Spółdzielni Mieszkaniowej przyjęty przez Radę Nadzorczą Chorzowskiej Spółdzielni Mieszkaniowej uchwałą Nr 13/R/2018 z dnia 24 października 2018r.
§ 13
Niniejszy regulamin został przyjęty przez Radę Nadzorczą Chorzowskiej Spółdzielni Mieszkaniowej uchwałą nr 14/R/2019 w dniu 29 maja 2019r.
Zmieniony Uchwałą Rady Nadzorczej nr 27/R/2019 z dnia 30.10.2019r.