REGULAMIN PLACU ZABAW
obowiązujący na terenie zasobów mieszkaniowych Chorzowskiej Spółdzielni Mieszkaniowej w Chorzowie
§ 1
- Plac zabaw jest terenem służącym zabawie, rekreacji i sprzyja aktywnemu wypoczynkowi dzieci.
- Granice placu zabaw stanowi obszar wyznaczony przez Zarząd Spółdzielni.
§ 2
- Dzieci do lat 7 na terenie placu zabaw powinny przebywać pod opieką dorosłych.
- Pełną odpowiedzialność za przebywające na placu zabaw dzieci ponoszą ich rodzice lub opiekunowie.
- Osoby przebywające na terenie placu zabaw zobowiązane są do:
a) zachowania porządku i prawidłowej eksploatacji urządzeń zabawowych,
b) dbania i chronienia przed uszkodzeniem i dewastacją poszczególnych urządzeń znajdujących się na placu zabaw,
c) pozostawienia po sobie porządku i czystości, - O wszystkich awariach/uszkodzeniach urządzeń zabawowych należy powiadomić administrację Spółdzielni.
§ 3
Na placu zabaw zabronione jest:
- korzystanie z urządzeń przez niedopuszczalną liczbę użytkowników,
- przy podchodzeniu pod urządzenie w trakcie korzystania z niego przez inną osobę, należy zachować szczególną ostrożność,
- zaśmiecania terenu,
- niszczenia roślinności,
- dewastowania urządzeń zabawowo - rekreacyjnych oraz ogrodzeń,
- używania materiałów pirotechnicznych i szkodliwych substancji chemicznych,
- wprowadzania zwierząt,
- spożywania napojów alkoholowych lub zażywania innych środków odurzających,
- palenia wyrobów tytoniowych i papierosów elektronicznych,
- przebywania osób w stanie nietrzeźwym.
§ 4
Za zdewastowany na placu zabaw sprzęt, materialną odpowiedzialność ponoszą osoby, które dokonały zniszczenia lub ich prawni opiekunowie.
§ 5
Administracje osiedlowe Spółdzielni obowiązane są do dbania o stan techniczny placów zabaw zlokalizowanych na poszczególnych osiedlach poprzez:
a) przeglądy stanu technicznego,
b) naprawy i bieżącą konserwację,
c) umieszczenie odpowiednich tabliczek informacyjnych tzw. piktogramu – zgodnie z załącznikiem nr 1.
§ 6
Niniejszy Regulamin został przyjęty przez Zarząd Spółdzielni w dniu 15.06.2023r.